+48 512 388 870 +48 61 221 94 11 info@dentalcomfort.pl

Protetyka

Protetyka to dziedzina stomatologii, której zadaniem jest uzupełnianie utraconych tkanek. Utrata nawet pojedynczego zęba to problem natury zarówno estetycznej jak i funkcjonalnej.
Zęby stanowią  spójny zespół, a brak choćby jednego z nich przyczynia się do powstawania nieprawidłowości zgryzowych (przesuwanie się zębów, bierne wyrzynanie się zębów przeciwstawnych) oraz zaniku kości. Braki zębowe są również częstą przyczyną zaburzeń w stawach skroniowo-żuchwowych, bólów głowy i mogą prowadzić do destrukcji o wiele większej niż to może wynikać z prostej kalkulacji utraty jednego zęba.
Podjęcie decyzji o uzupełnianiu utraconych zębów jest niezwykle ważne, o czym warto pamiętać.

Wykonujemy pełny zakres prac protetycznych tj. licówki, korony, mosty, protezy ruchome całkowite i częściowe oraz prace protetyczne na implantach. Stosowanie nowoczesnych materiałów typu włókna szklane czy nowe tworzywa ceramiczne umożliwia nam eliminowanie metalu w odbudowie zębów z korzyścią dla ostatecznej estetyki.
W wielu pracach protetycznych stosujemy cerkon czyli materiał stosowany w medycynie jako materiał eliminujący stopy metali, a w stomatologii stanowi podbudowę wielu prac protetycznych.  Prace na bazie cerkonu  charakteryzują się najwyższą dokładnością, czyli maksymalną precyzją, bowiem wykonywane są w nowoczesnej technice CAD-CAM czyli komputerowego skanowania i frezowania.

Przeprowadzane konieczne preparacje zębów są wykonywane zawsze zgodnie z zasadami maksymalnej oszczędności tkanek zęba.

Dla pacjentów z licznymi brakami zębów mamy do zaoferowania protezy teleskopowe, które zapewniają doskonałą stabilizację protez i świetny efekt estetyczny (brak jakichkolwiek klamer). Dodatkową zaletą tego rozwiązania jest dobra ochrona pozostałych zębów pacjenta przed negatywnym oddziaływaniem zwykłych protez ruchomych jak np. przeciążenia czy próchnica.

Dzięki implantom dentystycznym mamy nowe rozwiązania protetyczne dla pacjentów bezzębnych u których tradycyjne ruchome protezy często są przyczyną dyskomfortu.