Co jest przyczyną wady zgryzu i jak sobie z tym radzić?

usta z wadą zgryzu

Wady zgryzu niosą ze sobą wiele nieprzyjemnych konsekwencji. Przede wszystkim nierzadko wpływają na nasz wygląd, a przez to — obniżają samoocenę. Oprócz tego mogą stanowić przyczynę uporczywych bólów głowy oraz szczęki. Niektórzy zauważają u siebie też problemy z artykulacją, a nawet spożywaniem pokarmów czy częste choroby dziąseł i zębów. Warto jednak podkreślić, że wady zgryzu można korygować. W jaki sposób?

Najczęstsze przyczyny wad zgryzu

Przyczyny wad zgryzu możemy podzielić na genetyczne, wśród których mówi się m.in. o nieprawidłowym kształcie szczęki, a także nabyte. Zaliczamy do nich:

Warto jednak pamiętać, że to jedynie część przyczyn mogących prowadzić do powstawania wad zgryzu. Gdy tylko zauważymy, że zęby układają się niewłaściwie, powinniśmy pójść na wizytę do dentysty, który oceni nasz zgryz.

Jak można pozbyć się wady zgryzu?

Dokładne leczenie po przeprowadzeniu odpowiednich badań, a także po wywiadzie z pacjentem ustala ortodonta. Aparat stały to jedna z najpowszechniejszych metod leczenia. Jego noszenie przynosi trwałe efekty. Ponadto obecnie możemy zdecydować się na produkty estetyczne, które są niemal niewidoczne na naszych zębach. Z reguły takie leczenie trwa około 24 miesięcy, choć wiele zależy od tego, z jaką wadą pacjent przyszedł do gabinetu. Warto też zaznaczyć, że na założenie stałego aparatu mogą zdecydować się nie tylko młode osoby, lecz także dorośli.

Niekiedy stosowane są również aparaty ruchome. To jednak, która z opcji jest lepsza, powinien ocenić ortodonta. W Poznaniu na leczenie wad zgryzu można umówić się m.in. do Dental Comfort Clinic.